Mar 24, 2013

pilihan

deru air.

makin kuat.

signifikan.

mata pejam aku buka, serta merta dijamah dengan empangan yang luas dan dalamnya aku tak boleh duga. deru ombak di situ begitu surreal, begitu pelik pada hematku.

perlahan aku rapatkan diri ke gigi air, bersama perasaan gerun terhadap air itu. hairan. aku tidak punya hydrophobia, bagaimana pula aku boleh tenggelam dalam perasaan itu.

bungkam sebentar.

heh. perasaan itu akan terbina dengan sendirinya kalau kau berada serapat dengan kawasan yang dalamnya kau tidak dapat duga, salim.

apa yang patut kau lakukan?

a ship in port is a safe ship, but that's not what ships are built for.

berundur; macam selalu kau inginkan. safest action ever.

atau berenang, jejak kan kaki kau ke tanah seberang sana.

your choice, salim.

.......

*bukak mata*

pukul 6.30. subuh.







0 perkataan: